Pedagog szkolny

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Rok szkolny 2018/2019

mgr Kinga Słomińska

GODZINY PRACY

PONIEDZIAŁEK  WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK
         
 

Zachęcam do współpracy:

Drodzy uczniowie, od 1 marca 2009r. pełnię funkcję pedagoga w naszej szkole. Zachęcam Was do współpracy, a przy okazji chcę Wam przypomnieć, w jakich sytuacjach możecie korzystać z mojej pomocy.

Zwróć się do mnie, gdy:

  • nie potrafisz porozumieć się z innymi,
  • czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny,
  • masz problemy w szkole,
  • masz problemy w rodzinie,
  • znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej,
  • chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem,
  • chciałbyś pomóc innym, a nie wiesz, w jaki sposób,
  • masz ciekawe pomysły, którymi chciałbyś się podzielić.
 

                                  

W czym może pomóc pedagog:

Uczniom:

  • właściwa diagnoza i kwalifikowanie uczniów do korzystania z odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej,  terapeutycznej, materialnej, prawnej lub innej zgodnej z ich potrzebami,
  • organizowanie  dla uczniów  warsztatów  z zakresu profilaktyki lub innych zajęć, poszerzających ich umiejętności społeczne, kompetencje interpersonalne
  • pomoc w  zrozumieniu przez młodych ludzi własnych postaw oraz zachowań innych,
  • eliminowanie napięć emocjonalnych wynikłych na tle niepowodzeń szkolnych, konfliktów rówieśniczych, problemów rodzinnych lub innych  ( rozmowy indywidualne );
  • pomoc w różnorodnych sytuacjach problemowych powstałych na tle konfliktów szkolnych  poprzez spotkania, prowadzenie mediacji, zawieranie kontraktów;
  • odkrywanie własnych możliwości, zainteresowań, predyspozycji, wspieranie mocnych stron;
  • respektowanie praw dziecka oraz ochrona ucznia przed przemocą dzięki reagowaniu na krzywdę czy też uruchamianiu stosownej procedury w sytuacji zaobserwowania przemocy w rodzinie.

Rodzicom:

  • wspieranie rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne ich dzieci;
  • umożliwianie rodzicom dostępu do  wielopłaszczyznowej pomocy w szkole (edukacyjnej, psychologiczno-pedagogicznej, materialnej),
  • informowanie o pozaszkolnych możliwościach kontaktu ze specjalistami  placówek i instytucji wspierających proces wychowania;
  • pomoc w zrozumieniu potrzeb i motywów postępowania dzieci, poznaniu ich możliwości i ograniczeń;
  • rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców;
  • pomoc w różnorodnych sytuacjach problemowych związanych ze szkołą  poprzez spotkania, prowadzenie mediacji, zawieranie kontraktów

Nauczycielom:

  • pomoc i interwencja w nagłych przypadkach;
  • poszerzenie informacji o uczniu i jego rodzinie;
  • pogłębienie wiedzy na temat specyfiki specjalnych potrzeb ucznia (m.in. poznanie przyczyn, analiza opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznych);
  • pomoc w zakresie interpretacji różnorodnych zachowań uczniów;
  • poradnictwo i wsparcie w zakresie rozwiązywania problemów i sytuacji konfliktowych w klasie;