Pedagog szkolny
Rok szkolny 2020/2021
mgr Kinga Słomińska
ZDALNE NAUCZANIE
W ramach zajęć z pedagogiem (korekcyjno – kompensacyjnych oraz rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne) przygotowałam link, pod którym znajdziecie propozycje ćwiczeń rozwijających funkcje percepcyjno – motoryczne, poznawcze oraz kompetencje emocjonalno – społeczne.
Informuję jednocześnie, że jestem dostępna dla Was przez e – dziennik oraz platformę Teams.
Zachęcam do wykonywania proponowanych ćwiczeń i życzę przyjemnej zabawy. LINK PONIŻEJ:
https://padlet.com/kiniaslominska/676zmg308jrb
GODZINY PRACY
PONIEDZIAŁEK | WTOREK | ŚRODA | CZWARTEK | PIĄTEK |
7:35 - 14:35 | 12:50 - 14:50 | 12:50 - 14:50 | 08:50 - 15:50 | 11:50 - 13:50 |
Zachęcam do współpracy:
Drodzy uczniowie, od 1 marca 2009r. pełnię funkcję pedagoga w naszej szkole. Zachęcam Was do współpracy, a przy okazji chcę Wam przypomnieć, w jakich sytuacjach możecie korzystać z mojej pomocy.
W szkole dyżury pełni również psycholog - p. Edyta Piecyk. Przyjmuje w czwartki w godzinach: 7.40 - 11.40
________________________________________________________________________________________
Zwróć się do mnie, gdy:
- nie potrafisz porozumieć się z innymi,
- czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny,
- masz problemy w szkole,
- masz problemy w rodzinie,
- znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej,
- chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem,
- chciałbyś pomóc innym, a nie wiesz, w jaki sposób,
- masz ciekawe pomysły, którymi chciałbyś się podzielić.
W czym może pomóc pedagog:
Uczniom:
- właściwa diagnoza i kwalifikowanie uczniów do korzystania z odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, terapeutycznej, materialnej, prawnej lub innej zgodnej z ich potrzebami,
- organizowanie dla uczniów warsztatów z zakresu profilaktyki lub innych zajęć, poszerzających ich umiejętności społeczne, kompetencje interpersonalne
- pomoc w zrozumieniu przez młodych ludzi własnych postaw oraz zachowań innych,
- eliminowanie napięć emocjonalnych wynikłych na tle niepowodzeń szkolnych, konfliktów rówieśniczych, problemów rodzinnych lub innych ( rozmowy indywidualne );
- pomoc w różnorodnych sytuacjach problemowych powstałych na tle konfliktów szkolnych poprzez spotkania, prowadzenie mediacji, zawieranie kontraktów;
- odkrywanie własnych możliwości, zainteresowań, predyspozycji, wspieranie mocnych stron;
- respektowanie praw dziecka oraz ochrona ucznia przed przemocą dzięki reagowaniu na krzywdę czy też uruchamianiu stosownej procedury w sytuacji zaobserwowania przemocy w rodzinie.
Rodzicom:
- wspieranie rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne ich dzieci;
- umożliwianie rodzicom dostępu do wielopłaszczyznowej pomocy w szkole (edukacyjnej, psychologiczno-pedagogicznej, materialnej),
- informowanie o pozaszkolnych możliwościach kontaktu ze specjalistami placówek i instytucji wspierających proces wychowania;
- pomoc w zrozumieniu potrzeb i motywów postępowania dzieci, poznaniu ich możliwości i ograniczeń;
- rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców;
- pomoc w różnorodnych sytuacjach problemowych związanych ze szkołą poprzez spotkania, prowadzenie mediacji, zawieranie kontraktów
Nauczycielom:
- pomoc i interwencja w nagłych przypadkach;
- poszerzenie informacji o uczniu i jego rodzinie;
- pogłębienie wiedzy na temat specyfiki specjalnych potrzeb ucznia (m.in. poznanie przyczyn, analiza opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznych);
- pomoc w zakresie interpretacji różnorodnych zachowań uczniów;
- poradnictwo i wsparcie w zakresie rozwiązywania problemów i sytuacji konfliktowych w klasie;